Serious gamebedrijf Flavour werkt aan een veilige digitale toekomst met gelijke kansen voor iedereen. ‘Kennis’ is hierbij de sleutel. Maar hoe motiveer je mensen om deze kennis tot zich te nemen en hun gedrag aan te passen? Aan de hand van Cyber Security game HackShield toont mede-oprichter Tim Murck hoe je deelnemers met 'spelelementen' in beweging krijgt.
HackShield werd door meer dan 200.000 8 tot 12-jarige kinderen in Nederland gespeeld. En ruim 80.000 kinderen maakten een account aan. Via de game worden kinderen opgeleid tot ‘Junior Cyber Agents’ die niet alleen zichzelf, maar ook hun (groot)ouders, vriendjes en vriendinnetjes wapenen tegen online gevaar.
Onder de game ligt de gevalideerde methode Hero Centered Design, dat van deelnemers gemotiveerde helden maakt, die samen voor beweging zorgen. Geniet van het inspirerende voorbeeld en leer welke elementen je binnen de eigen organisatie kunt inzetten om van je collega’s probleemoplossende helden te maken. Hoe goed is jouw digitale veiligheid op orde?
| Tim MurckOprichter HackShield |